Frågor & Svar

Här nedan hittar du våra vanligaste frågor som gäller prenumeration, utskick, Premium etc.
Hur startar jag en tidningsprenumeration på Livets Goda / Whisky & Bourbon?

S: Du tecknar enkelt din prenumeration här.

Jag ska ge bort en prenumeration. Hur gör jag?

S: Du ger bort en prenumeration genom att markera detta vid köptillfället. Gå till Prenumerera och klicka i "Gåva? Ja, prenumerationen är en gåva" så fälls automatiskt ett formulär ner där du fyller i all nödvändig namn - och adressinfo. 

Går det att prenumerera på Whisky & Bourbon / Livets Goda utomlands?

Ja, det går att prenumerera på båda tidningarna utomlands. Enklast är då givetvis att teckna en digital prenumeration.

Väljer du en tryckt prenumeration på Livets Goda kostar den ca 1275 kr (inom EU) och motsvarande på Whisky & Bourbon ca 620 kr (inom EU). Är du intresserad av att beställa en prenumeration utomlands så ber vi dig skicka en förfrågan till info@livetsgoda.se och rubricera mailet ”prenumeration utomlands” för att få en exakt kostnadsbild.

Vad ingår i en fysisk/digital prenumeration på Livets Goda?

S: En helårsprenumeration (12 månader) på Livets Goda omfattar ordinarie tidningen, de viktigaste Nyhetsbilagorna (med provningsnoteringar och poäng på nyheter som lanseras på Systembolagets fasta sortiment) samt utvalda specialutgåvor och den årliga guiden Livets Goda Topp20 – Sveriges Bästa Restauranger.

Digital prenumeration Livets Goda kostar 225 kr/helår.

Tryckt prenumeration Livets Goda kostar 375 kr/helår. 

Vad ingår i en fysisk/digital prenumeration på Whisky & Bourbon?

S: I en helårsprenumeration (12 månader) på Whisky&Bourbon ingår den ordinarie tidningen (fyra utgåvor).

Digital prenumeration Whisky&Bourbon kostar 50 kr/helår.

Tryckt prenumeration Whisky&Bourbon kostar 100 kr/helår.

Ingår Premium utan extra kostnad om jag är digital eller fysisk prenumerant på tidningen/tidningarna?

S: Nej, Premium är en separat tjänst som inte ingår inte i prenumerationen. Premium tecknar du här och kostar 190 kr för ett helår (två månader gratis) eller 19 kr/mån. 

Hur får jag tillgång till Premiummaterialet på hemsidan?

S: Premium är en separat tjänst som du tecknar här.

Har jag tillgång till Premium enbart genom att registrera mig som medlem?

S: Nej, att registrera sig som medlem är helt gratis och då erhåller du erbjudanden och vårt nyhetsbrev. För att teckna Premium så loggar du in med dina användaruppgifter och väljer därefter att köpa Premium.

Vad kostar Premium?

S: Premium kostar 190 kr för ett helår (vi bjuder på två månader gratis) eller 19 kr/mån.

Vad ingår i Premium?

S: Premium ger dig tillgång till en större och djupare del av dryckens värld. Du får bland annat access till Vinoteket där vi har samlat alla viner som vi provat under åren - över 14 000 viner - och givetvis också de senaste dryckesnyheterna på Systembolaget.

Dessutom får du massor med exklusivt material såsom artiklar, intervjuer och guider samt våra unika specialutgåvor med olika teman.

Du får också mail och information i god tid inför varje lansering på Systembolaget med provningsnoteringar, betyg och köptips m.m. så att du smidigt hittar vad just du letar efter.

Med Premium kan du även ladda ner och logga in i vår iPhone-app (finns endast för iOS) och få tillgång till samma Premiummaterial som på vår hemsida. När du står på plats i Systembolagets butik kan du således enkelt kolla in i din telefon vilka viner vi rekommenderar eller enkelt söka upp ett vin i Vinoteket.

Livets Goda Premium är en egen tjänst som ej ingår i prenumerationen. 

Jag har tecknat mig för Premium men kan inte logga in?

S: Vi har nyligen genomfört en uppgradering av våra tekniska plattformer och det har medfört att för en del kan det innebära att du måste skapa ett nytt lösenord. Börja med att försöka återställa lösenordet genom att klicka på ”Glömt lösenordet?” under Logga in. Därefter anger du din mailadress och inom kort får du ett mail med instruktioner hur du byter lösenord.

Skulle det ändå inte fungera så maila till oss på support@livetsgoda.se

Kan jag se hur lång tid mitt Premium-abonnemang sträcker sig?

S: Visst kan du det! Logga in och klicka på Min användarprofil så ser du status på när ditt abonnemang tar slut.

Jag försöker registrera mig som medlem men jag får hela tiden meddelandet ”Unikt värde saknas”, vad ska jag göra?

S: Det betyder att din e-postadress redan finns registrerad. Då är det bara att logga in eller klicka på ”Glömt lösenordet” om du glömt bort dina loginuppgifter.

Fungerar er app för iOS och Android?

Livets Godas app finns idag tillgänglig enbart för iOS. Däremot finns och fungerar Premiumtjänsten i mobilversionen av livetsgoda.se oavsett om du använder Android eller iOS. Du loggar in precis som vanligt genom din smartphone, läsplatta och/eller en dator. Vår hemsida stöds av Safari, Chrome, Firefox, Edge eller Explorer. 

Kan jag beställa äldre utgåvor av tidningarna direkt från er?

S: Vi säljer oftast helt slut på våra utgåvor men vi erbjuder de allra flesta utgåvorna digitalt som du kan köpa på vår hemsida och ladda ner. Du hittar tidningsarkivet här. Till det digitala tidningsarkivet

Hittar du inte din fråga? Om du inte finner ditt svar ovan så kan ni maila in er fråga till info@livetsgoda.se